1. นักศึกษาต้องลงทะเบียนเรียนด้วยตนเอง โดยใช้รหัสนักศึกษา และ Password (รหัสส่วนตัวที่ต้องรักษาไว้เป็นความลับ) หากมีข้อมูลปรากฏในการลงทะเบียนเรียนทางอินเทอร์เน็ต จะถือเป็นการกระทำที่เกิดขึ้นโดยนักศึกษาเองและจะไม่สามารถแก้ไขได้
    Students must register for courses and sections by themselves by using Student ID No. and password (confidential). Any actions related to online graduation request will be considered done by the student.
  2. นักศึกษาสามารถลงทะเบียนเรียนทางอินเทอร์เน็ตได้เพียงครั้งเดียวในแต่ละภาคการศึกษา และเมื่อยืนยันรายการด้วย รหัสนักศึกษา และ Password ในขั้นตอนสุดท้ายแล้วจะไม่สามารถแก้ไขได้ ดังนั้น ขอให้นักศึกษาตรวจสอบรายวิชาที่ลงทะเบียนเรียนให้รอบคอบก่อนยืนยันรายการ
    Students are allowed to register online only once per semester. Use Student ID. No. and password to confirm the registration. Please make sure that all the course and section details are accurate before proceeding the confirmation. No corrections can be made after the confirmation.
  3. นักศึกษาเลือกรายวิชาตามหลักสูตรในคณะ/ภาควิชาที่สังกัด โดยดูจากหนังสือ Degree Plan หรือ ขอคำแนะนำจากอาจารย์ที่ปรึกษาคณะที่นักศึกษาสังกัด
    Students can select courses of their department/school from the Degree Plan. Alternatively, they may seek advice from their advisors.
  4. การลงทะเบียนแบบรายวิชาจะจับเวลาอัตโนมัติ นักศึกษาต้องทำรายการให้เสร็จสิ้นภายในเวลา 30 นาที นับตั้งแต่ Login เข้าระบบ และถ้ามีผู้อื่นใช้รหัสนักศึกษา และรหัสผ่าน ของนักศึกษา Login ในช่วงเวลาเดียวกัน นักศึกษาที่เข้าระบบคนสุดท้ายเท่านั้นที่มีสิทธิ์ลงทะเบียนรายวิชาได้ โดยนักศึกษาที่เข้าระบบก่อนจะถูกยกเลิกรายการไป
    The online registration must be processed within 30 minutes after the student's first login. If the student's code and password are used by others and at the same time of that login, only the one who logs in last will be eligible to do the online registration.
  5. เมื่อลงทะเบียนเรียนเรียบร้อยแล้ว ต้องพิมพ์ใบรายงานผลการลงทะเบียนเรียน (กค.018) เพื่อนำไปชำระเงินค่าลงทะเบียนเรียนภายในวันที่ที่ระบุไว้และตามวิธีที่มหาวิทยาลัยกำหนดเท่านั้น
    After registration, students must print the Confirmation Slip (BU.F.018) to make a payment via the methods stated within the specified date.
  6. นักศึกษาที่ลงทะเบียนเรียนแต่ไม่ชำระเงินค่าลงทะเบียนเรียน หรือชำระเงินเกินกำหนด จะถือว่าการลงทะเบียนเรียนเป็นโมฆะ นักศึกษาต้องติดต่อสำนักทะเบียนนักศึกษาเพื่อขอลงทะเบียนเรียนใหม่ในช่วงเพิ่ม-ลดวิชา
    Failure to make payment or a late payment will result in the void registration. Students will be required to contact the Records Office to register for courses again during the add/drop period.
  7. นักศึกษาที่ไม่ลงทะเบียนเรียนทางอินเทอร์เน็ต หรือ ลงทะเบียนเรียนไม่สมบูรณ์ นักศึกษาต้องติดต่อสำนักทะเบียนนักศึกษาเพื่อขอลงทะเบียนเรียนล่าช้า
    Students who do not register or complete the registration online are required to request for late registration at the Records Office.